Mittwoch, 3. Januar 2007

Wie kann man Google überflügeln?

Bei Read/WriteWeb kann man aktuell über über das Rennen um die Vorherrschaft im Suchmaschinenmarkt lesen. Alex Iskold und Richard MacManus beziehen sich hier auf einen kürzlich veröffentlichten Artikel in der New York Times von Miguel Helft. Dieser kommt zum Schluß, dass die Vielzahl an Mitbwerbern zwar große Anstrengungen machen, dennoch ist es unklar ob sich diese am Ende rentieren.

'Google is not a monopoly like Microsoft, he states, but still it seems unfeasible to unseat to Google at this point.'

Alex Iskold und Richard MacManus zeigen daraufhin die Ansätze der Google-Mitbewerber anhand der Kategorisierung von Emre Sokullu. Darauf aufbauend erkennt man, dass sich an der dominanten Position von Google wohl auf absehbare Zeit nichst ändern wird.

Die Kategorisierung von Emre Sokullu unterscheidet folgende Ansätze:

* Better Technology - the results are of better quality/relevancy
* Better UI - the results are presented in a better way
* Vertical/Semantic Search - a combination of better technology and better UI




Alex Iskold und Richard MacManus kommen dabei zu folgendem Schluß:

'So overall, even though there is a lot of activity in the space, it seems like Google will remain the search king for the foreseeable future. Various approaches will have different degrees of success in seizing bits of the market, but to make a serious dent will require time, flawless execution, big marketing dollars and, of course, a better technology. This is not a trivial combination of things.

Given that the first three are difficult points, but doable, we still need to understand what better technology means. In my mind it is the one that delivers relevant results faster. From that point of view, another promising contender (mentioned by Emre) is personalized search. With this technology, search results are going to be organized not by PageRank but by your personal interests. It is likely that a combination of a vertical search and personalized search is going to deliver fundamentally better results than Google, so that might have a chance. However, as we pointed out with the other technologies. Google is not going to sleep through this.'

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